Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.
W sytuacji rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest również dosyć sporym kosztem.
W takim przypadku trzeba wcześniej zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogólności mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Oczywiście ważne ze względu na działanie firmy powinno być to, by firma miała świetnie opracowany plan tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Czasem to wymaga de fakto dużo pracy. Projektowanie logo trzeba rozpocząć od nowa i to również nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, czasem wręcz nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być trochę inne, oczywiście musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, o ile się zmieniły, albo mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie spore.
Więcej informacji na stronie: http://www.actinea.pl.