Mówi się, że w firmie najważniejsze są produkty lub usługi, ale tak de fakto w firmie bardzo istotne jest to, jakie robimy pierwsze złudzenie na potencjalnym kliencie. Jeśli to złudzenie będzie bardzo dobre, to firma de facto wiele zyska. Jeżeli wyrażenie będzie złe, ten potencjalny klient może już nigdy się nie stać realnym klientem.
Bardzo ważne jest, żeby projektowanie logo w firmie było zlecone osobom, które mają w tym doświadczenie i wiedzę, jak poszczególne elementy logotypu oddziałują na ludzi.
Kolory, kształt, formy i różnego rodzaju informacje mogą mieć sporo odsłon. Logo jest bardzo prostym elementem, co w pewnych sytuacjach może być mylące. Można źle zinterpretować określony znak, jeżeli nie przyłożono się do niego w sposób świetny i to sprawi, że po prostu osiągniemy zły rezultat. Nasze logo, zamiast przyciągać, będzie ludzi odpychać. Logo firmy nie może kojarzyć się z czymś negatywnym. Bez względu na to, jak firma działa, co oferuje i jak długo jest na rynku, jej logotyp muszą się kojarzyć pozytywnie. Najlepiej, by był neutralny albo zawierał detal, który bezpodstawnie kojarzy się z daną dziedziną. Na przykład firma zajmująca się produkcją kwiatów może mieć w logotypie kwiat. Firma sprzedająca komputery może posiadać przykładowo ikonę monitora i tym podobne. Tutaj bez wątpienia wszystko zależy od inwencji grafika, niemniej jednak kreacja logo to przede wszystkim umiejętność przekazania w prosty sposób czegoś bardzo skomplikowanego i całej idei działania firmy. Takie zadanie powinno być zrealizowane przez speców.
Sprawdź również informacje na stronie: ciekawa strona o tworzeniu materiałów reklamowych.