Każda firma ma inną propozycję i tym samym każda będzie chciała się inaczej prezentować w oczach klientów. Jedna firma będzie chciała uchodzić za bardzo konserwatywną i nie będzie naginała swojej oferty. Inna z kolei będzie dążyła do tego, by przedstawić się klientom w sposób, który bezpodstawnie da nam złudzenie, że ta firma jest bardzo elastyczna.
Identyfikacja wizualna firmy może w tym pomóc i trzeba sobie to powiedzieć bezpośrednio, że taka identyfikacja może dosłownie nakierować lub ewentualnego klienta na jakość towarów czy usług, sposób obsługi, a również jakość tej obsługi w danej firmie.
Każdy szczegół, który wyróżnia firmę, mówi potencjalnym klientom, z czym mogą mieć do czynienia. Opinia jednej osoby może rzutować na opinie innych osób, bo dzisiaj informacje bardzo szybko się rozprzestrzeniają. Kreowanie wizerunku firmy może się również wydawać dosyć najprostszym planem, ale jest takie jedynie na papierze. Kiedy chcemy wcielić to w życie, bardzo szybko okazuje się, że rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Rzeczywiście identyfikacja wizualna firmy jest w całości inna w momencie jej opracowywania, a w całości inna, gdy zapytamy klienta o to, jak odbiera firmę. Naszym zadaniem powinno być zbudowanie w tym zakresie spójności, czyli implementację sposobu prezentacji do sposobu odbioru przez klienta. To jest niezmiernie istotne w ujęciu każdego przedsiębiorcy. Wizerunek powinien być kreowany w taki sposób, żeby firma przede wszystkim budziła zaufanie. Bez wątpienia poza tym wrażeniem muszą iść za tym realne zalety, czyli prawdziwa pomoc i elastyczność firmy.Dodatkowe informacje: http://www.rocus.pl.